לא אחת שאלתי את עצמי "מהי השאלה הכי חשובה לשאול לפני שאני מתחיל לנהל"? את מי אני צריך לשאול? ממי אני צריך לקבל ייעוץ איזו שאלה לשאול ומהי מקצועיותו ואמינותו? כמובן שהתשובות לכך ניתנו תמיד "בדיעבד" לאחר שביצעתי תפקידים ולאחר שלמדתי על בשרי את טעויותיהם של אחרים ושלי. במרוצת השנים והתפקידים המגוונים שביצעתי, הבנתי שהשאלה שלי צריכה להיות שונה במקצת ואולי אף מתוחכמת יותר - האם ניתן לשאול שאלה אחת או שלוש לכל היותר ובתשובות אלו ניתן יהיה לקבל החלטה על כיוון פעולה או על כדאיות השקעה במיזם כזה או אחר וזאת מבלי להיכנס לכל השלבים הידועים של ניתוחי שוק, כדאיות השקעה פיננסית וכיוצ"ב. הגעתי למסקנה כי בעצם אני פועל מתוך מתודולוגית עבודה פנימית שפיתחתי לעצמי במשך השנים ואשר עזרה לי להתמודד עם חוסר וודאויות שונות, אולם היא נשארה "תורה שבע"פ". הקושי האמיתי גיליתי הוא לעשות "שיקוף עצמי, של סדר הפעולות שלי בקבלת החלטות מכיוון שחלקן היה נראה מבוססות על אינטואיציה וחלקן היו במהירות כה רבה שכל העניין המתודולוגי נראה לי מסובך ומיותר. כאשר התחוור לי כי בעצם אין לי ברירה! אני חייב להתחיל לכתוב משהו כדי שלא אשחק ואשכח חלק מהמסקנות והמיומנויות שפיתחתי.
המתודולוגיה להלן מתיימרת להציג שיטה שנוסחה בהצלחה בארגונים שונים מתחומים שונים ובהיקפי פעילות שונים ונותנת יתרון יחסי בניהול עסקי המאפשר להתמודד כמעט עם כל סוג של מיזם / ארגון עסקי ללא קשר לתחום בו הוא פועל ו/או לידע ולניסיון שנצבר ליזם/ לארגון הנדון.
המתודולוגיה הינה למעשה "בית הספר המעשי למנהל עסקים" או במילים אחרות מה שלא מלמדים אותך באוניברסיטה. המתודולוגיה הינה למעשה "האוניברסיטה של החיים"!
לדוגמא: מהי ההגדרה ללקוח??
התשובה: יש לו צורך במוצר/שירות, הוא מקבל ההחלטה, יש לו תקציב לנושא
במידה ואחד התנאים הנ"ל לא מתקיים, סביר להניח שלא תתבצע עסקה ו/או שמימושה יקח יותר זמן. המשמעות לכך הינה שלעיתים הגדרות בסיסיות מציחות למקד את הפעולה הנבחרת.
לדוגמא: מהי פעולה מניבה ומהי פעולה תומכת?
תשובה: פעולה מניבה היא כזאת שהניבה הכנסה ופעולה תומכת היא כזאת שהניבה ידע, חשיפה, מוניטין וכד'.
המטרה של כל ארגון להגיע למצב אופטימלי בו הפעולות השיווקיות יהיו פעולות מניבות.
כלומר בחירת אפיקי וערוצי השיווק והפרסום הנכונים אשר יניבו תוצאה מניבה.
השאלה המרכזית כיצד מזהים מהי פעולה מניבה ומהי פעולה תומכת מראש!! עוד לפני ההוצאה הכספית.
מעוניין לקבל פרטים נוספים נא שלח מייל ל alon.korach@gmail.com
המתודולוגיה להלן מתיימרת להציג שיטה שנוסחה בהצלחה בארגונים שונים מתחומים שונים ובהיקפי פעילות שונים ונותנת יתרון יחסי בניהול עסקי המאפשר להתמודד כמעט עם כל סוג של מיזם / ארגון עסקי ללא קשר לתחום בו הוא פועל ו/או לידע ולניסיון שנצבר ליזם/ לארגון הנדון.
המתודולוגיה הינה למעשה "בית הספר המעשי למנהל עסקים" או במילים אחרות מה שלא מלמדים אותך באוניברסיטה. המתודולוגיה הינה למעשה "האוניברסיטה של החיים"!
לדוגמא: מהי ההגדרה ללקוח??
התשובה: יש לו צורך במוצר/שירות, הוא מקבל ההחלטה, יש לו תקציב לנושא
במידה ואחד התנאים הנ"ל לא מתקיים, סביר להניח שלא תתבצע עסקה ו/או שמימושה יקח יותר זמן. המשמעות לכך הינה שלעיתים הגדרות בסיסיות מציחות למקד את הפעולה הנבחרת.
לדוגמא: מהי פעולה מניבה ומהי פעולה תומכת?
תשובה: פעולה מניבה היא כזאת שהניבה הכנסה ופעולה תומכת היא כזאת שהניבה ידע, חשיפה, מוניטין וכד'.
המטרה של כל ארגון להגיע למצב אופטימלי בו הפעולות השיווקיות יהיו פעולות מניבות.
כלומר בחירת אפיקי וערוצי השיווק והפרסום הנכונים אשר יניבו תוצאה מניבה.
השאלה המרכזית כיצד מזהים מהי פעולה מניבה ומהי פעולה תומכת מראש!! עוד לפני ההוצאה הכספית.
מעוניין לקבל פרטים נוספים נא שלח מייל ל alon.korach@gmail.com
אלון קורח הינו מומחה לפריצות דרך בעסקים על בסיס מתודלוגיה ייחודית שפותחה על ידו "אדריכלות עסקית" http://www.alorin.co.il
alon@alorin.co.il
alon@alorin.co.il